Mijn doelgroep; hoe omschrijf ik die?

De goede opleiding vinden en inschrijven, de juiste materialen kopen en een merk kiezen waar ik mee wilde werken. Het waren punten die ik het hoogst op mijn uitzoeken – lijstje had staan. Praktische dingen dus. Daarnaast had ik wel een beetje nagedacht over wie ik in mijn huiskamer wilde ontvangen. Wie mijn doelgroep zou zijn. En dat was echt niet iedereen. Maar wie dan wél? Hoe moest ik mijn doelgroep omschrijven

Stempels plakken
Om dat duidelijk te krijgen zette ik al voordat ik mijn plannen met anderen deelde een aantal punten op papier. Toen begon ik te twijfelen of dit wel de goede manier was. Ik wilde geen stempels op mensen gaan plakken. Wat ik voor mijn gevoel nu deed. Ook wel een beetje moest doen als ik mijn doelgroep wilde schetsen. Want echt niet iedereen past bij mij. Daarom pakte ik er pen en papier bij en begon gewoon op te schrijven wat in me opkwam. Wanneer is een bezoek aan ‘Handsaam onderhoud bij Petra’ de juiste keuze voor iemand? Ik ging er echt even goed voor zitten. Hoewel ik weet dat mijn doelgroep de komende jaren wel zal veranderen, heb ik er voor nu een duidelijker beeld van.

Een bezoek aan ‘Handsaam onderhoud bij Petra’ is voor jou als je… 

… eerder omziet naar anderen en jezelf daardoor onbewust op een lagere plaats zet.
(je bent het waard om goed voor je zelf te zorgen, je handen horen daar ook bij!)

… je niet het gevoel wilt hebben dat je bij de huisarts bent in een witte, klinische omgeving
maar wel goede (hand)zorg wilt.
(ik ontvang je in een huiselijke sfeer, waar alle hygiëne voorschriften worden gevolgd!)

… graag verbinding zoekt met anderen door een gesprek aan te gaan.

… niet weet of je juist wel of niet moet praten, zodat er een ongemakkelijke stilte of geforceerd gesprek volgt.
(ik geef je de ruimte om te kiezen! Beide is goed, zolang we het maar afstemmen)

… de zorg voor je handen niet goed zelf kan / wilt doen.
(dit is wat ik jou dan kan geven!)

… je jezelf wel eens een cadeautje wilt geven, maar dat niet doet omdat andere dingen belangrijker zijn / lijken.
(dat mag af en toe en je krijgt er echt wat voor terug!)

… graag weet waar je aan toe bent.
(wat je ziet is wat je krijgt!)

… denkt dat een handverzorgingsbehandeling niet voor jou is weggelegd (te duur / te veel gedoe).
(er is ruime keuze uit korte behandelingen voor echte basiszorg!)

… eerder denkt in oplossingen dan in obstakels.
(we kijken samen naar de mogelijkheden om je te laten ontspannen tijdens je bezoek!)

… werk doet waarbij je je handen veel gebruikt.
(ze verdienen dan wel wat extra aandacht en goede zorg!)

Foto met mijn contactgegevens op grijze achtergrond.

Is het voor jou?
Misschien herken je jezelf in één of meerdere zinnen. Of juist in geen enkele. Ik hoop dat je door ze te lezen, kunt inschatten of een bezoek aan mijn hand- en nagelverzorgingshuiskamer iets voor jou is. Misschien twijfel je. Dan hoor ik het graag, je mag me altijd bellen of even een berichtje sturen! Of je maakt een afspraak en komt gewoon één keer langs voor een korte behandeling. Kies bijvoorbeeld voor alleen nagels vijlen of een korte massage. Als je weer naar buiten gaat, heb je je antwoord. Dan weet je of ik en mijn huiskamer juist wél of juist niet bij jou passen.

Plaats als eerste een reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.